Blog

Hoće li umjetna inteligencija iskorijeniti poslove snimanja glasa?

Tehnologija je otvorila potpuno novu perspektivu za spikere, profesionalce, ljude koji su povremeno radili te poslove te entuzijaste koji su se htjeli okušati u tom privlačnom poslu. S probojem interneta, sredinom 2000-tih, usluge snimanja glasa i lokalizacije počele su okupljati ljude iz cijelog svijeta povezane s tim poslom. Do 2010. specijalizirane su platforme počele nuditi više poslova i prilika nego ikad. Otprilike 15 godina kasnije, tehnologija je uzvratila udarac umjetnom inteligencijom.

U posljednjih godinu dana vidimo sve više ponuda umjetne inteligencije za glasovne usluge na webu i društvenim mrežama, s promotivnim poveznicama koje posvuda iskaču. Ne tako davno, postojale su određene automatizirane glasovne opcije, međutim zvučale su umjetno, robotski i dosadno. Umjetna inteligencija sada to poboljšava, ali još uvijek ne dominira tržištem. Zasad se mogu pronaći različite ponude koje će više ili manje zadovoljiti potrebe onih koji trebaju glas. Uostalom, trend je započeo na društvenim mrežama, a mlađe generacije su ga brzo prihvatile. Kako to zvuči nama, profesionalcima? Strašno dosadno. I zastrašujuće.

Međutim, nova AI rješenja obično zvuče prirodnije i realističnije od automatiziranih glasovnih sinkronizacija s Instagrama i TikToka. Stoga je potpuno prirodno da profesionalci brinu o svojim poslovima. Trebamo li se stvarno brinuti? Ukratko, definitivno bismo trebali. Manji poslovi, namijenjeni prezentacijama i filmovima za manju publiku, već su praktički izgubljeni u korist AI-ja. Kao što sam ranije spomenuo, mlađe su generacije već navikle putem društvenih mreža slušati dosadne glasovne sinkronizacije i ne vide razliku u raznim izvedbama. Neki dijelovi tržišta još uvijek su netaknuti. Ovdje posebno naglašavam pojam 'još uvijek'.

Reklame za širu publiku još uvijek se rade na 'klasičan' način sa stvarnim ljudima koji čitaju tekst, pružajući najbolje moguće izvedbe kako bi zadovoljili kupce. TV dokumentarci su još uvijek tu, kao i neke audioknjige. Ali surova istina je da AI svakim danom postaje sve bolji i jeftiniji je od nas, što znači da ga se nećemo riješiti. Dapače, preuzet će većinu naših poslova. Veliki klijenti će vjerojatno još neko vrijeme koristiti „prirodno“ čitanje, ali tržište se već smanjuje i mnogi će ljudi ostati bez posla do kraja ovog desetljeća. Možda čak i većina nas. Postoji mnogo prijedloga kako se boriti protiv toga. Zvučite prirodnije i veselije ili dramatičnije nego ikad, prestanite izbacivati uz​​​​dahe i male pogreške te učinite da vaša izvedba zvuči prirodnije i razgovornije nego ikad. Mnoge agencije traže profesionalce za čitanje za obuku za umjetnu inteligenciju, ali kamo nas to vodi? Jednokratno plaćanje za tekst na kojem će AI naučiti i - to je to, sami smo sebe izbacili iz posla. Ili možemo odlučiti da to ne radimo, ali pogodite što - uvijek postoji netko tko hoće. Možda to nije najbolja moguća obuka, ali AI će se obučiti. Uostalom, umjetna inteligencija uopće ne mora koristiti vaš glas. Klijent može odabrati glas koji interpretira gotovo svaki jezik (to je već dostupno). Dakle, što možemo učiniti?

Većina agencija već je promijenila svoje uvjete poslovanja i navode da nikada neće koristiti naše glasove za umjetnu inteligenciju. Ali to nije dovoljno, jer postoje tvrtke koje rade disrupciju tržišta izravnim angažmanom spikera za obuku AI. Neki od njih čak ne traže da snimate u profesionalnom studiju. Neki, poput jednog od najvećih direktorija za glasovnu obradu, Voices.com, pokušavaju prodati profesionalne glasove tako da onaj koji daje glas dobije naknadu svaki put kada se njegov glas koristi. Dakako, postoji i mogućnost da pokušate izravno kontaktirati veće tvrtke za umjetnu inteligenciju i pokušate im prodati svoj glas kako biste im mogli naplaćivati ​​mjesečno, ali - sretno s tim.

Pitanje ostaje: kako možemo preživjeti u ovakvim vremenima? Iskreno, vrijeme je da pronađete neke nove segmente rada jer će se tržište glasovnih usluga koje pružaju 'živi ljudi' nastaviti smanjivati. Možda imate sreće poput mene što govorite jezik koji ima toliko osobitosti i kojim govori mali broj ljudi (hrvatski u svojim varijantama ima manje od 4 milijuna izvornih govornika, s otprilike istim brojem onih koji žive u inozemstvu) te bi vaš posao mogao opstati malo dulje. Većina najčešće korištenih jezika u svijetu dobit će najviše obuke, a tržište će se smanjiti brže nego što možete zamisliti.

Osim toga, uvijek pažljivo pročitajte ugovore, posebno ako vidite da bi se vaš glas mogao koristiti za obuku AI ili za kloniranje. Nemojte upasti u zamku kao što je to učinila moja prijateljica prije nekih pet godina. Potpisala je ugovor s velikom tvrtkom koja je prilično dobro platila za čitanje. Međutim, sada ne može dobiti ni centa za bilo kakvu upotrebu njezina glasa. A neki 'briljantni' umovi već su koristili njezin glas u reklamama (iako ta izvedba zvuči potpuno neprirodno). Također, uložite u svoje vještine, odnosno nove vještine. Ne znate u čemu biste mogli biti dobri? Zamolite umjetnu inteligenciju da vam pomogne otkriti što je najbolje za vas…